ca es
Blog

Com funciona l'algoritme de Reels d'Instagram?

24/09/2021

Els vídeos curts o microvideos s'han convertit entre els continguts més reclamats pels usuaris de les xarxes socials. L'any passat Instagram va anunciar una nova funcionalitat amb la qual poder competir amb TikTok, Instagram Reels. Amb aquest nou format, els usuaris poden crear vídeos curts a partir de pistes d'àudio i compartir-los amb la comunitat.

Instagram Reels permet crear vídeos breus de fins a 60 segons, afegir-filtres i efectes creatius a partir d'una col·lecció predissenyada, afegir música ja existent o creada per tu, pujar o baixar la velocitat d'un vídeo, entre moltes altres opcions.

Encara que no sempre és senzill aprofitar al màxim l'abast i l’engagement que es pot aconseguir amb aquest tipus de contingut, per això, Instagram ha publicat el funcionament de l'algoritme de Reels, d'aquesta manera, tant creadors, anunciants o usuaris poden saber què haurien de publicar per utilitzar Reels com una eina de creixement.

Algoritme d'Instagram Reels

Instagram decideix quins Reels són del teu interès basant-se en quatre factors:

  1. Quan veus un vídeo complet.
  2. Li donis a un "M'agrada".
  3. Si indiques que són entretinguts o divertits.
  4. Quan vas a la pàgina de l'àudio per crear el teu propi Reel.

D'aquesta manera, Instagram entén que entre més Reels vegis fins al final més senyals d'interès tindrà la plataforma per determinar què és el que vols veure a continuació. Encara que, no només de visites viu l'algoritme dels Reels, ja que Instagram també vol fomentar l'engagement, així que si un usuari utilitza un Reel com a inspiració per a les seves pròpies creacions, aquest usuari també veurà més d'aquest contingut.

Per això, si s'aprofita les tendències d'àudio és molt probable que el teu vídeo maximitzi la seva exposició.

Principals senyals per impulsar l'abast d'un Reel 

  1. L'activitat: aquells Reels als quals se'ls ha donat un "M'agrada", que han obtingut comentaris i amb els quals s'ha aconseguit engagement.
  2. La història d'interacció amb l'usuari que publica el Reel.
  3. Informació sobre el Reel, com l'àudio, el tipus de vídeo així com la popularitat.
  4. Informació sobre la persona que va publicar el vídeo i com interactua amb altres usuaris.

Què limita Instagram?

Igual que l'algoritme d'Instagram premia també limita la distribució d'algunes publicacions.

Els vídeos que es comparteixen des de TikTok es limiten, també aquells que tinguin una baixa resolució o una marca d'aigua. A més, també es limita l'abast dels clips que continguin contingut polític.

Per acabar, és que en general tant en Reels com en qualsevol xarxa social, el contingut entretingut i que fomenta interacció amb l'audiència és el que tindrà més rellevància. En gran part es tracta de prova i error i descobrir que és el que millor funciona amb el teu públic objectiu. Així que, deixa volar la teva creativitat i publica per conèixer als teus seguidors.

Arxivat a: Articles

Butlletí electrònic

Actualitat, idees i consells pràctics sobre noves tecnologies i Internet.

Utilitzem Mailchimp com a plataforma de màrqueting. En fer click al botó de subscripció, acceptes la informació que serà transferida a Mailchimp per al processament de l'enviament del butlletí. Si vols més informació sobre les polítiques de privacitat de Mailchimp, fes click aquí.