Les botigues de Facebook arriben a Whatsapp
Amb més de 300 milions de visitants mensuals a les botigues i més d’1,2 milions de botigues de Facebook i Instagram actives, la companyia vol facilitar que més persones descobreixin i comprin a les seves botigues que estaran disponibles a WhatsApp.
Què és la botiga de Facebook?
La botiga de Facebook és una versió simplificada del teu comerç electrònic que pots activar dins de les aplicacions d'Instagram i/o de Facebook. A més, també podràs personalitzar-la amb la imatge de la teva marca, etiquetar productes i generar trànsit cap a la teva pàgina web per sumar més vendes. És una eina totalment gratuïta i no es cobra cap comissió per les vendes que tinguis a través de la mateixa.
Què permet la botiga de Facebook?
-
Afegir productes i informació sobre ells: pots afegir fotos i descripcions de tots els articles que venguis al teu e-commerce.
-
Seleccionar i personalitzar l'inventari de productes de la botiga: pots organitzar els productes en diferents col·leccions perquè els clients puguin examinar la botiga amb més facilitat.
-
Comunicació directa amb els clients des de la pàgina: els clients o usuaris poden navegar per la pàgina i enviar-te missatges per obtenir més informació i realitzar compres.
-
Obtenir estadístiques sobre els teus productes: depenent del tipus de botiga que tinguis, podràs comprovar quants missatges o visualitzacions ha rebut cada producte.
Botigues de Facebook a WhatsApp
A primera vista el resultat d'integrar les botigues de Facebook a Whatsapp és similar al que es pot aconseguir amb Whatsapp Business, que permet integrar un catàleg a la xarxa social de missatgeria.
La principal diferència amb botigues de Facebook és que els comerços tindran tot el seu catàleg en un sol lloc per tant el treball no es duplicarà i l'estoc serà molt més fàcil de manejar.
Cerca visual a Instagram
En els mesos vinents Instagram començarà a provar una nova eina d'intel·ligència artificial coneguda com a recerca visual. Aquesta nova tecnologia permet que els usuaris utilitzin qualsevol foto per buscar articles similars a les botigues. Pel que es podrà fer cerques tant en fotos de l'aplicació com en les fotos de la càmera dels usuaris, com el que coneixem amb Google Fotos amb la seva funció de Lens.