ca es
Blog

Mètriques bàsiques de Google Analytics

08/06/2021

Si parlem de Google Analytics segur que et ve a la ment moltes gràfiques, números i mètriques. Així és! Google Analytics és una eina de Google per analitzar els teus resultats i conèixer més al públic que visita la teva pàgina web.

Si creus que no acabes d'entendre molt bé les mètriques, no et preocupis, en aquest post et donarem alguns consells i t'explicarem les 8 mètriques bàsiques per entendre i millorar el teu negoci online.

Què és Google Analytics?

Google Analytics és una eina que agrupa diferents funcionalitats que ajuden en la gestió del màrqueting digital per a tot tipus d'empreses que tenen presència a internet. Un dels avantatges de tenir una pàgina web és la informació que pots obtenir sobre els resultats de les teves estratègies de màrqueting digital.

Mètriques bàsiques

Un cop accedeixis a la pàgina principal de Google Analytics obtindràs una ullada sobre quines serien les mètriques més importants.

  • Usuaris
  • Sessions
  • Durada de les sessions
  • Percentatge de rebot

Aquestes mètriques ofereixen una visió generalitzada sobre les interaccions generades dins de la teva pàgina web. Però en aquest post, afegirem 4 mètriques més, que es troben en l'apartat de vista general a la secció d'audiència i que us serà molt útil per al vostre negoci.

1. Usuaris

Els usuaris és el nombre total de visites úniques que ha rebut la teva pàgina web. És a dir, la quantitat de persones que han accedit al teu lloc web sense importar la quantitat de vegades que van ingressar.

Si el teu nombre d'usuaris és petit, significarà que els usuaris entren a la teva pàgina web i no tornen.

2. Usuaris nous

Els usuaris nous són tots aquells que han ingressat a la pàgina web per primera vegada. Amb aquesta mètrica podem apreciar el trànsit no habitual del nostre lloc web i que pot ser resultat de la campanya SEO i altres mètodes de captació d'usuaris.

3. Sessions

Les sessions són les interaccions que realitza cada usuari dins el lloc web, com ara, accedir a la home, visitar productes...

Google defineix aquesta mètrica com "Una sessió és un conjunt d'interaccions dels usuaris amb el seu lloc web en un període determinat. Per exemple, una única sessió pot contenir diverses vistes de pàgina, esdeveniments, interaccions socials i transaccions de comerç electrònic. Un únic usuari pot obrir diverses sessions, sigui el mateix dia o en diferents dies, setmanes o mesos".

Les sessions finalitzen quan:

  • Després de 30 minuts d'inactivitat o a mitjanit.
  • Si l'usuari arriba al lloc a través d'una campanya, l'abandona i torna al lloc a través d'una altra campanya.

4. Sessions per usuaris

La mitjana de sessions per usuaris és una ràtio de la quantitat de sessions per cada un dels usuaris, és a dir, la quantitat d'interaccions que genera un mateix usuari quan visita la pàgina web.

Amb aquesta mètrica es permet validar la qualitat dels continguts que ofereix el lloc.

5. Nombre de visites a les pàgines 

Aquesta mètrica ofereix una xifra sobre el nombre de pàgines vistes dins el lloc independentment de les sessions i la quantitat d'usuaris.

Amb aquesta mètrica és possible comprovar el nivell d'interès generat en el públic, ja que al presentar un major nombre de visites implica que els usuaris es mantenen dins del lloc interactuant amb els diferents tipus de contingut.

6. Pàgines/sessions

És la mitjana de la quantitat de pàgines visitades per cada un dels usuaris en les seves diferents sessions en el lloc. Amb aquests números tindrem una idea del nivell d'interès que els usuaris mostren sobre el contingut del lloc.

7. Percentatge de rebot

El percentatge de rebot es refereix als usuaris que ingressen en el lloc i es retiren sense generar una interacció amb la web.

Aquesta mètrica ofereix una anàlisi sobre el comportament dels usuaris pel que fa al lloc, cosa que permet avaluar diferents aspectes.

8. Duració mitjana de sessió

La durada mitjana de sessió és el temps mitjà que un usuari dura en una pàgina i es mesura tenint en compte les interaccions dins el lloc web.

 

 
 
 
 
 
 
Arxivat a: General

Butlletí electrònic

Actualitat, idees i consells pràctics sobre noves tecnologies i Internet.

Utilitzem Mailchimp com a plataforma de màrqueting. En fer click al botó de subscripció, acceptes la informació que serà transferida a Mailchimp per al processament de l'enviament del butlletí. Si vols més informació sobre les polítiques de privacitat de Mailchimp, fes click aquí.