Com crear continguts per una pàgina web?
El contingut d’una pàgina web és crucial per complir amb els objectius marcats a l’estratègia d’Internet. És important que el contingut que generis tingui un objectiu. Actualment, els usuaris estan 24h buscant informació de productes, serveis i persones. El contingut de la teva pàgina web pot definir la teva marca, accentuar-la i fins i tot posicionar-la.
Abans de començar, és important conèixer els tipus de continguts que pots generar per a la teva pàgina web:
-
Text
-
Imatge
-
Vídeos
En aquesta ocasió ens centrarem en el contingut escrit per aconseguir un bon posicionament en els buscadors.
L’escriptura en paper és molt diferent de l'escriptura en pantalla, ja que la lectura tampoc és la mateixa, el públic d’Internet no llegeix, escaneja! Davant una pantalla és més difícil mantenir la concentració, ja que la llum i els elements complementaris fan que el lector estigui constantment movent el focus de la seva atenció.
Els textos d’una plataforma digital han d’integrar les definicions de l’estratègia de posicionament del projecte. El SEO determinarà quines paraules claus seran les més efectives per aconseguir els objectius de l’empresa.
A continuació alguns consells per assegurar l’efectivitat dels continguts escrits.
- Reduir la llargada del text: crear textos entre les 500 i 1000 paraules és l’ideal per mantenir l’atenció del lector a una pàgina web.
- Una idea per paràgraf: els paràgrafs curts faciliten la lectura.
- Utilitzar les paraules claus: és important que les paraules claus estiguin ben ubicades, com ara al títol, en el primer paràgraf del text i a la url.
- Utilitzar oracions simples i directes: és ideal que el subjecte, el verb i el predicat siguin fàcils d’identificar.
- Inclou imatges o vídeos: afegir suport visual al text ajudarà a entendre millor el que s’està explicant. També et pot anar bé incloure llistats o gràfics.
Utilitzar títols i subtítols: aquests ajuden a organitzar la informació i faciliten una primera lectura del text.
Com escriure un text SEO per estar ben posicionat?
La clau de tota bona estratègia de posicionament és la utilització de les paraules claus. Com les puc organitzar? Molt fàcil, crea un excel i afegeix les paraules claus ordenades per temàtica, d’aquesta manera sempre les tindràs a mà.
L’usuari el primer que llegirà serà el títol, per tant, ha de ser creatiu i ha de ser prou interessant perquè l’usuari s’interessi i segueixi llegint. Objectiu, despertar la curiositat del lector! L’extensió recomanada és entre 50 i 70 caràcters.
Com qualsevol text escrit, l’estructura ha de ser clara i el contingut ordenat. A més, és molt important utilitzar una bona estructura de títols i subtítols, que al SEO són les etiquetes H1, H2, H3… Aquests ajuden als buscadors a comprendre com està ordenada la informació. Per exemple:
-
H1: correspon al títol de la pàgina, pel que només hi haurà una etiqueta com aquesta en el text.
-
H2: correspon als subtítols.
-
H3: correspon als subtítols que van dintre dels subtítols.
Consell! És fonamental utilitzar aquestes etiquetes en ordre natural, és a dir, mai utilitzarem un H3 si prèviament no hem utilitzat un H2.
El contingut ha de ser interessant, per això dedica-li temps a investigar i a recollir informació per oferir un contingut de qualitat als teus seguidors.
Pensa a donar informació que a tu t’agradaria trobar com a usuari.
Dins d’una bona estratègia SEO no pot faltar les meta tags. Les etiquetes meta són fragments de codi HTML que s’insereixen a les pàgines web perquè els motors de cerca puguin llegir-les.
Les més bàsiques que has de conèixer són la meta-title i la meta-description. L’etiqueta meta-title fa referència al títol de la pàgina i apareixerà tant en la pestanya del navegador, com en els resultats del cercador.
Per altra banda, l’etiqueta meta-description ofereix als cercadors un resum del contingut de la pàgina. És recomanable utilitzar frases curtes entre 115-155 caràcters que resumeixin el contingut de la pàgina o post.
Una vegada estigui el text del post o la pàgina redactada, s’ha de tenir en compte com serà l’URL. Aquesta no ha de ser molt llarga, és recomanable eliminar les conjuncions innecessàries i les paraules que no aportin valor, també ha d’aparèixer la paraula clau.
Si tens dubtes i necessites ajuda amb els textos de la teva pàgina web o blog, contacta amb nosaltres.