ca es
Blog

Rehabilitant l’Oficina Local d’Habitatge de Rubí

26/05/2020

PROURSA, Promocions Urbanes de Rubí, S.A, és un organisme municipal que ofereix un servei integral amb l’objectiu de ser una finestra única en matèria d'habitatge: fomentant l’accés assequible a l’habitatge, dinamitzant el mercat de lloguer i promocionant el manteniment i rehabilitació dels immobles.

PROURSA ja disposava d’un software fet a mida, però tenia errors, problemes de lentitud, no abastava alguns dels processos bàsics i no agilitzava prou la feina.

Durant l’any 2017, el departament d’informàtica de l’Ajuntament de Rubí va contactar amb Perception, ja que buscaven una empresa especialista en desenvolupament web SYMFONY

 

Primer de tot vam analitzar l’eina que ja disposaven i ens vam adonar que el projecte que tenien se centrava en:

  • Gestionar tota la informació de persones/usuaris de PROURSA

  • Digitalitzar les seves peticions, ajudes o qualsevol altra gestió de l’Oficina d’Habitatge.

  • Implementar el registre d’entrada i de sortida.

  • Mantenir actualitzada la informació bàsica del servei d’intermediació: lloguers, ocupació o hipoteques.

 

A partir d’aquí, a Perception ens vam plantejar si millorar l’aplicació o renovar-la, ja que els problemes que vam detectar eren als fonaments de l’aplicació.

Amb quins problemes ens hem trobat durant el desenvolupament del projecte?

  • Definició: cal dedicar molt temps en la definició i detall de què ha de fer una aplicació web a mida.

  • Gestió del canvi: la reticència a qualsevol canvi és humà i ens afecta sempre més del que en un principi podem preveure.

  • Migració: traspassar informació d’un software a mida que no coneixes a un altre pot ser força complex.

Després de dos anys treballant en aquest projecte, finalment, l’hem acabat i hem aconseguit superar totes les dificultats que s’han presentat durant el procés.

Hem creat un web a mida en SYMFONY per tal d’ajudar a tot l’equip de persones que donen servei als ciutadans de Rubí. I és en aquests moments tan complicats on veiem que tot l’esforç d’aquests dos anys tenen la seva recompensa. La situació causada per la Covid-19 fan que aquesta nova eina prengui encara més sentit, ja que s’han agilitzat molts  tràmits de PROURSA.

Per exemple, abans per notificar als ciutadans de Rubí quan es publicaven les subvencions dels habitatges, s’havia d’accedir al web, exportar els mòbils dels usuaris, importar-ho en una altra eina per enviar SMS, preparar el text del SMS i enviar. 

I ara només s’ha de filtrar els usuaris destinataris del web, redactar el text del SMS i fer clic a “Enviar SMS”. Amb aquesta millora, hem fet que el temps per aquesta gestió sigui 5 vegades inferior, i igual que aquesta gestió, moltes altres.

Ara, PROURSA té una eina web a mida desenvolupada en SYMFONY que es poden personalitzar i adaptar a les seves necessitats, que fa tot el que feia l’anterior i molt més, de manera més àgil, eficient i ràpida. 

 

Ara PROURSA pot ajudar més i millor.

 

Arxivat a: Projectes

Butlletí electrònic

Actualitat, idees i consells pràctics sobre noves tecnologies i Internet.