Novetats d’Instagram arran de la COVID-19
La crisi sanitària de la COVID-19 està provocant canvis en molts sectors, però també ha fet que les xarxes socials siguin una de les eines més utilitzades i per aquest motiu, moltes han patit actualitzacions. A continuació, ens centrarem en Instagram, la xarxa social que més està creixent.
L’equip d’Instagram va comunicar a l’inici de la pandèmia que asseguraven vetllar perquè els usuaris estiguessin ben informats, amb fonts veraces i dades actualitzades. Per aquest motiu, si en l’apartat de cerca, s’escriu la paraula coronavirus, els resultats destacats que apareixeran seran sempre d’organismes oficials com l’Organització Mundial de la Salut (OMS) o del Ministeri de Salut.
Així mateix, aquesta nova funció admet recordatoris sobre la importància de la neteja de mans, la distància mínima de seguretat que s’ha de mantenir entre les persones i altres recomanacions que els organismes oficials han fet publica.
A més, la xarxa social ha creat diferents stickers per ajudar i entretenir durant aquest confinament, per exemple:
-
A Casa.
-
Dóna suport a les petites empreses.
-
Comanda de menjar.
-
Targetes de regal.
-
Gràcies.
Abans de profunditzar en l’ús de cada stickers, explicarem què són i on els podem trobar.
Què són els stickers d’Instagram?
Els stickers d’Instagram són totes les opcions que apareixen a Instagram Stories una vegada volem publicar una. Serveixen perquè l’usuari s’expressi d’una manera més propera i divertida amb els seus seguidors.
Sticker “A Casa”
Des de l’inici del confinament, Instagram va crear el sticker “A casa” (Stay Home, en anglès). Amb aquest sticker el que es pretén és fomentar el missatge de les autoritats de “Queda’t a casa”.
Els usuaris d’Instagram poden utilitzar aquest adhesiu per etiquetar les seves històries on mostren com estan passant el temps a casa durant el confinament. L’adhesiu es va publicar a escala mundial i es pot trobar conjuntament amb la resta de stickers.
Sticker “Dóna suport a les petites empreses”
Aquest sticker té l’objectiu de donar suport a les petites i mitjanes empreses i a negocis locals. Quan l’usuari l’utilitza, se li permet mencionar a la botiga i així fer difusió del petit negoci entre els seus seguidors.
Aquest sticker també permet que l’usuari que el veu es pugui posar en contacte fàcilment amb l’empresa enviant un missatge directe a través de la xarxa social. Inclòs, tots els continguts publicats amb aquest sticker formaran part d’una història especial col·lectiva que se situarà en primera posició del feed de les Històries d’Instagram.
Sticker “Comanda de menjar”
Food Orders és l’sticker que permet fer una comanda de menjar directament a través de les històries. Tracta d’una millora pensada per donar servei als usuaris i a la vegada compensar d’alguna manera la situació econòmica dels negocis d’hostaleria arran de la pandèmia del coronavirus.
S’ha de tenir en compte que només es pot utilitzar un sticker per història i quan algú toca el botó l’usuari accedeix directament a la pàgina web del restaurant.
Sticker “Targeta regal”
L’sticker “targeta regal” està pensat per ajudar a les pymes i negocis locals durant la crisi sanitària generada per la Covid-19. Tracta d’una iniciativa que facilita que els usuaris puguin realitzar una compra i que a la vegada facin un regal a un altre usuari.
Aquest sticker permet ajudar a centenars de negocis locals adquirint el producte a través d’Instagram.
Sticker “Gràcies”
I per últim, també existeix l’sticker “Gràcies” pensat per ser utilitzat en aquelles històries que es publiquin sobre els aplaudiments que cada dia es realitzen a les 20 h per agrair la feina realitzada pel sector sanitari.