Imatges de xarxes socials 2020: mides i formats
Crear una bona imatge a través de les xarxes socials és essencial, sobretot, si es tracta d'una pàgina d'empresa. Utilitzar publicacions treballades i unificades pel que fa a la mida i al format provoca que la imatge que es projecta sobre nosaltres generi més confiança en l'usuari. Cada any, les xarxes socials pateixen canvis i les mides de les imatges es veuen afectades, és per això, que a Perception volem que estiguis al dia i que puguis publicar les imatges en el format i mida adequada.
Comencem el repàs?
Fes destacar la teva pàgina de Facebook publicant els formats d'imatges més adequats per a cada publicació i arriba a tota la teva audiència.
- Foto de perfil: La foto de perfil de la teva pàgina de Facebook es veurà en format quadrat.
- Ordinador: 180x180 píxels.
- Mòbil: 32x31 píxels.
- Foto de portada: Les següents mides serveixen tant per perfils personals com per a pàgines d'empresa.
- Ordinador: 820x312 píxels.
- Mòbil: 640x360 píxels.
- Vídeo de portada: Per pujar un vídeo a la portada de Facebook la mida recomanada és de 820x462 píxels i una durada d'entre 20-90 segons.
- Portada d'esdeveniments de Facebook: 1920x1080 píxels.
- Imatges de publicació: En el cas de publicacions sense enllaç les mides han de ser de 1200x630 píxels, mentre que les imatges acompanyes d'un enllaç, la mida recomanada és de 1200x628 píxels.

Actualment a Instagram es pot publicar en diferents formats, quadrat, vertical, panoràmica… Anem a veure quines mides són les més adequades!
- Foto de perfil: 110x100 píxels.
- Foto quadrada: 1080x1080 píxels és la mida recomanada, tot i que el màxim permès és de 2080x2080 píxels.
- Foto vertical: 1350x1080 píxels.
- Foto horitzontal: 1080×566 píxels.
- Mida de Stories: 1080x1920 píxels
- Mida del vídeo: 640x640 píxels i una durada màxima de 60 segons.

Cada vegada són més els tweets que van acompanyats d'imatges o vídeos i és que està comprovat que amb una imatge s'aconsegueix molta més interacció que sense.
- Foto de perfil: 400x400 píxels i haurà de tenir un límit de pes de 2MB.
- Foto de portada: 1500x500 píxels i haurà de tenir un límit de pes de 5MB.
- Tweets amb imatge: Es recomana una mida mínima de 600x335 píxels.
- Tweets amb enllaç: 440x220 píxels.

> Sabem que LinkedIn és la xarxa social més professional però que també requereix de formats i mides per les imatges publicades. ¡Atent/a!
- Foto de perfil: 400x400 píxels.
- Mida capçalera per perfils: 1584x396 píxels.
- Mida logotip: 300x300 píxels.
- Mida foto de portada per a empreses: 1536x768 píxels.
- Banner de pàgina d'empresa: 646x220 píxels.
- Imatge de post: 520x320 píxels.
- Post amb enllaç: 520x272 píxels.

YouTube
> Encara que YouTube és una xarxa social centrada en la publicació de vídeos, també es poden publicar algunes imatges.
- Foto de perfil: 800x800 píxels.
- Foto de portada: 2560x1440 píxels, i un pes màxim de 6MB.
- Mida miniatura de YouTube: 1280x720 píxels.

Pinterest, igual que Instagram, és una xarxa social visual, per aquest motiu, has de saber les mides més adequades per a les fotografies d'aquesta plataforma.
- Imatge de perfil: 165x165 píxels.
- Pines: El més recomanat és que l'ample dels pins ha de ser de 600 píxels, mentre que l'alt es recomana a 236 píxels.
- Imatge de tauler: 222x150 píxels.
