ca es
Blog

TikTok, què és i com funciona?

05/11/2019

Has sentit a parlar de TikTok? És una aplicació que està causant furor a tot el món, especialment entre el públic adolescent. Així que no et preocupis si no has sentit a parlar d’ella!

TikTok, abans coneguda com Musical.ly és una de les aplicacions més descarregades d'aquest 2019 i ha arribat a posicionar-se com l'app preferida entre els adolescents.

Quina és la idea d'aquesta aplicació? L'objectiu principal de TikTok és compartir vídeos cantant o fent playback, mentre que la persona es mou al ritme de la música.

Fa poc, l’aplicació ha començat a incorporar també publicitat, per la qual cosa és una opció potencial per arribar al target més jove. A continuació, t'expliquem en què consisteix aquesta aplicació i com utilitzar-la per la teva marca.

Què és TikTok?

TikTok és una xarxa social basada en vídeos de 15 segons que es repeteixen en bucle. Aquesta aplicació té origen a la companyia xinesa Bytedance. Originalment l'aplicació es deia Douyin "sacsejar la música" en xinès, però al novembre de 2017, l'empresa va comprar Musical.ly i va sorgir la fusió entre les dues aplicacions, amb la qual es va donar llum a TikTok.

Com funciona TikTok?

Un cop instal·lada l'app al mòbil, el primer que trobaràs és la pàgina principal on podràs visualitzar els vídeos més populars o de les persones a les que segueixes. Si decideixes veure un vídeo, aquest es mostrarà a pantalla completa i apareixeran una sèrie d'icones per prendre diferents accions, com per exemple, seguir a l'usuari, indicar "m'agrada", comentar o compartir.

Igual que amb Instagram també pots trobar el contingut a la pestanya d'exploració o buscar allò que t'interessa a través de hashtags.

Com gravar els meus propis vídeos? Només hauràs de mantenir clicat el botó central! Un cop tinguis la gravació podràs aplicar diferents efectes. Si has gravat el vídeo en diferents preses, podràs aplicar un efecte diferent en cadascuna d'elles.

Característiques principals:

  • Els usuaris de TikTok comparteixen videoselfies amb música de fons.

  • L'aplicació ofereix la possibilitat d'editar els vídeos abans de publicar-los.

  • El sistema de seguidors i seguits és similar al d’Instagram o Twitter.

  • També hi ha un xat perquè els usuaris es comuniquin entre ells.

  • Creació de llista d'amics i votacions.

Com utilitzar Tiktok per la meva marca?

TikTok també ofereix la possibilitat de crear una pàgina per a la teva marca i així connectar amb el teu públic més jove. Apunta't aquests consells!

  • Creació de continguts exclusius per a TikTok: no intentis adaptar el contingut d'altres xarxes socials a TikTok, no funcionarà! Inspira't en el que trobes en aquesta xarxa social, així serà més fàcil connectar amb el teu públic.

  • Publicar amb freqüència: segons informació de TikTok, l'ideal és publicar unes cinc vegades per setmana entre les 20h i les 00h de la nit.

És més, des del gener passat es va introduir la possibilitat d'incorporar publicitat de manera oficial.

Ara que ja t'hem introduït en el nou món de TikTok ... t'animes a descobrir-lo?

Arxivat a: General

Butlletí electrònic

Actualitat, idees i consells pràctics sobre noves tecnologies i Internet.