ca es
Blog

Com gestionar les xarxes socials del teu negoci a l'estiu?

31/07/2019

Per norma general, a l'estiu, tant les empreses com els treballadors tendeixen a relaxar-se perquè arriben les més que esperades vacances i les altes temperatures fan que ens prenem les coses amb més calma.

Realment, durant els mesos d'estiu l'activitat dels usuaris en xarxes socials sol augmentar, per això les empreses no podem permetre abaixar la guàrdia, ja que podríem perdre els nostres objectius d'empresa i la confiança dels nostres seguidors.

A Perception et volem donar alguns consells per mantenir vives les xarxes socials de la teva empresa durant les vacances. No te'ls pots perdre!

1. Crea un calendari de vacances

Crear una planificació de continguts és una tasca obligatòria per a tots aquells negocis que tinguin xarxes socials, però en aquesta època de l'any cal planificar els continguts d'una manera més específica. Per què?

Els usuaris estan més relaxats i oberts a noves propostes, per això, el calendari ha de contenir diferents estratègies, com poden ser els concursos, promocions, anuncis i així captar l'atenció de nous usuaris.

 

2. Programa les teves publicacions

Un cop tinguis creada la planificació de les publicacions d'estiu és el moment de la programació dels continguts.

Hi ha diferents eines per programar les teves publicacions, a continuació, t'indiquem algunes:

1. Hootsuite: és l'eina de programació de continguts més coneguda. Et permet programar diverses publicacions i llançar-les automàticament en diverses xarxes socials: 

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Wordpress
  • Pinterest

2. Buffer: En la seva versió gratuïta, podràs connectar fins a 3 perfils i programar 10 posts. Buffer funciona amb:

  • Facebook

  • Instagram

  • Twitter

  • Pinterest

  • LinkedIn

3. Everypost: permet la publicació simultània en diversos perfils socials, però el seu punt fort és la recopilació i selecció d'informació de fonts de tercers. Les plataformes que es poden gestionar són:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Dropbox
  • Correo electrónico
  • Wordpress
  • Evernote

3. Genera contingut fresc 

Tracta de connectar la teva activitat amb el dia a dia d'aquesta època de l'any. Crea una estratègia de continguts atractiva i creativa.

Un text o una imatge divertida, alegre i fresca a les teves publicacions aconseguirà un major abast i rellevància a les teves xarxes socials. És un bon moment per ser creatius. Deixa volar la teva imaginació!

4. Llança concursos

Tenint en compte que els usuaris solen estar més actius en les vacances, l'estiu és el moment ideal per a llançar qualsevol concurs o sorteig i així incrementar el nombre d'interaccions, augmentar la comunitat i potenciar la imatge de marca.

Crea un concurs divertit i fàcil, sobretot, que els temes que tractis hauran d'estar relacionats amb la teva marca i al mateix temps amb algun element relacionat amb la temporada estival.

Els concursos a l'estiu són molt efectius i pots aconseguir generar soroll entre els usuaris.

5. Interactua amb la teva comunitat 

Interactuar amb els teus seguidors és molt important durant tot l'any, però encara ho és més a l'estiu.

T'aconsellem que divideixis el temps per contestar als teus seguidors en tres moments: al matí, tarda i nit.

A diferència de la resta de l'any, en què els usuaris esperen sempre que els contestis als seus comentaris pràcticament al moment, a l'estiu, et pots permetre contestar una mica més tard.

Aplica aquests consells a les teves xarxes socials i veuràs com l'estiu és una bona oportunitat per a la teva empresa, sempre que, siguis constant i ofereixis contingut de valor a la teva comunitat.

 

Arxivat a: General

Butlletí electrònic

Actualitat, idees i consells pràctics sobre noves tecnologies i Internet.

Utilitzem Mailchimp com a plataforma de màrqueting. En fer click al botó de subscripció, acceptes la informació que serà transferida a Mailchimp per al processament de l'enviament del butlletí. Si vols més informació sobre les polítiques de privacitat de Mailchimp, fes click aquí.