ca es
Blog

Quines mides i formats has d’utilitzar a xarxes socials? (2019)

03/05/2019

Les xarxes socials pateixen constantment actualitzacions i cada any acostumen canviar les mides de les imatges fins i tot afegeixen nous formats, ja sigui per a les publicacions habituals com per als anuncis.

Per aquest motiu, és molt important estar al dia de totes les actualitzacions, sobretot, si volem optimitzar les nostres publicacions i mostrar una imatge de marca actualitzada.  Les imatges defineixen el que som i el que volem transmetre als nostres seguidors.

Un error molt comú en la publicació d'imatges a xarxes socials és que aquestes apareguin pixelades per no utilitzar una mida adequada. Això comporta que la comunicació amb els nostres usuaris no sigui la correcte ni la més adient, provocant que el missatge no arribi com ho teniem plantejat. A continuació, a Perception farem un repàs de les mides i formats de les fotografies vigents actualment al 2019 en les principals xarxes socials perquè no ens passi això. Comencem!

 

Facebook

Les mides de les imatges a Facebook són les més complexes, ja que hi ha diferents formes de publicar una imatge. Estigues atent per encertar i publicar la imatge amb la mida més adequada:

  • Foto de perfil: 180 x 180 píxels per a ordinador i 32 x 32 píxels per versió mòbil.

  • Foto de portada: 851 x 315 píxels per a ordinador i 560 x 315 píxels per a dispositius mòbils.

  • Vídeo portada: 820 x 462 píxels i una durada d'entre 20-90 segons.

  • Portada de grups de Facebook: 1640 x 856 píxels.

  • Imatges de publicació quadrades: 1200 x 1200 píxels.

  • Imatges de publicació que acompanyes a un enllaç: 1200 x 620 píxels.

  • Fotos per a esdeveniments de Facebook: 500 x 262 píxels.
mides imatges facebook

Instagram

Instagram és l’eina perfecta per a les empreses per connectar amb els seus clients. Per això, és molt important mantenir el perfil actualitzat i aconseguir un look&feel realment potent. Adapta les teves imatges al format recomanat per assolir els teus objectius.

  • Foto de perfil: 180 x 180 píxels.

  • Foto quadrada: 1080 x 1080 píxels.

  • Foto vertical: 1080 x 1350 píxels.

  • Foto horitzontal: 1080 x 566 píxels.

  • Mida de Stories: 1080 x 1920 píxels.

  • Mida de vídeos: 640 x 640 píxels amb una durada de 60 segons.
mides imatges instagram

Twitter

Sabies que un tweet amb imatge té 5 vegades més possibilitats de ser retuitejat? No desaprofitis aquesta oportunitat!

  • Foto de perfil: 400 x 400 píxels i tenir un límit de pes de 2 MB.

  • Foto de portada: 1500 x 500 píxels i un pes màxim de 5 MB.

  • Tweets amb imatges: 600 x 335 píxels.

  • Tweets amb enllaç: 440 x 220 píxels.
mides imatges twitter

Pinterest

Pinterest és la xarxa social dels taulers d'imatges. Segons la imatge que publiquis l'impacte serà més gran o inferior. Importantíssim respectar la mida de les imatges!

  • Imatge de perfil: 165 x 165 píxels.

  • Pin quadrat: 1280 x 1280 píxels.

  • Pin vertical: 1280 x 720 píxels.

  • Imatge de tauler: 216 x 146 píxels.
mides imatges pinterest

LinkedIn

Encara que Linkedin sigui una xarxa social en la qual el contingut visual no té tan protagonisme, igualment, hauràs de tenir en compte les mides recomanades, ja que l'impacte amb l'usuari serà més gran que una publicació sense imatge.

  • Foto de perfil: 400 x 400 píxels.

  • Mida capçalera per a perfils: 1584 x 396 píxels.

  • Mida logotip: 300 x 300 píxels.

  • Mida foto de portada per a pàgines d’empresa: 1536 x 768 píxels.

  • Imatge de post: 520 x 320 píxels.

  • Post amb enllaç: 520 píxeles x 272 píxels.
mides imatges linkedin

YouTube

Encara que YouTube sigui la xarxa social per excel·lència dels vídeos, les imatges també tenen el seu protagonisme. Aquestes atreuran l'atenció dels teus seguidors. Una imatge adequada farà que els usuaris visualitzin o no els teus vídeos.

  • Foto de perfil: 250 x 250 píxels

  • Foto de portada: 2560 x 1440 píxels i un pes màxim de 6 MB.

  • Mida miniatura de YouTube: 1280 x 760 píxels.
mides imatges youtube

Unes bones imatges acompanyades d'un bon text per a xarxes socials pot traduir-se en més interacció, més leads, més clients i confiança amb la marca.

Arxivat a: Articles

Butlletí electrònic

Actualitat, idees i consells pràctics sobre noves tecnologies i Internet.