ca es

Fer mailings per als teus clients

Què són els mailings?

Un mailing és una acció comercial que utilitza el correu electrònic com a mitjà de comunicació.

Les empreses utilitzen els mailings per comunicar-se amb els seus clients i fer-los arribar novetats, ofertes, promocions, etc.

Els mailings, utilitzats correctament, són una eina molt efectiva per mantenir viva la comunicació amb els teus clients.

A Perception t'oferim eines per a crear-les:

Prova GRATIS una eina de Newsletter

Per a què serveixen els mailings?

Els mailings serveixen per mantenir informats els teus clients. Com que cada empresa és diferent, cada empresa els utilitza d’una forma diferent.

Exemples d’ús dels mailings

Tipus d’organitzacióExemple d’ús del mailing
Restaurant Informar dels menús especials de Nadal
Botiga online Donar a conèixer nous productes
Consultoria Desenvolupar en un article un tema que coneix
Ajuntament Parlar de l’actualitat del municipi
Club esportiu Informar dels horaris dels propers partits
Cinema Fer ressenyes de les pròximes estrenes
Sala de concerts Anunciar les pròximes actuacions

Quina eina s’utilitza per fer mailings?

Hi ha moltes eines per fer mailings, però a nosaltres ens agrada molt una que es diu Mailchimp i una altra anomenada Newsletter.cat.

Què es pot fer des d’un programa de mailing?

  • Gestionar diverses llistes de subscriptors
  • Segmentar els teus subscriptors amb els criteris que necessitis
  • Crear missatges atractius sense necessitat de programar
  • Veure la repercusió dels teus enviaments
  • Automatitzar el procés d’alta i de baixa
  • Etc.

Com personalitzo el disseny d’un mailing?

Perception et pot dissenyar una plantilla totalment personaltizada, amb el teu logotip, els teus colors corporatius i la teva tipografia.

A més, la plantilla tindria tots els elements necessaris perquè fossis totalment independent a l’hora de fer un enviament. D’aquesta manera no dependries de cap empresa externa quan volguessis fer un mailing.

Quin tipus de continguts puc enviar?

Depèn de com sigui la teva empresa i com siguin els teus clients. En general, recomanem enviar continguts que compleixin dues condicions:

  • Que interessin als teus subscriptors. Si no els envies continguts que els aportin alguna cosa, s’acabaran donant de baixa.
  • Que promocionin la teva empresa. Recorda que l’objectiu últim dels mailings és comercial, així que sempre haurien de vendre algun producte o servei de la teva empresa. No obstant això, has de tenir en compte que a vegades el benefici d’un mailing no es veu immediatament, sinó a llarg termini.

Com puc obtenir subscriptors?

La forma més habitual d’obtenir subscriptors és amb un formulari d’alta en el teu web, però n’hi ha d’altres. És qüestió de posar-hi imaginació. Per exemple, un cinema podria obtenir subscriptors promocionant el servei des de les taquilles. Un restaurant, acompanyant la factura d’una butlleta de paper per donar-se d’alta als mailings de l’establiment.

En qualsevol cas, hi ha una norma que sempre hauries de complir: demana sempre permís als interessats abans d’afegir-los a la teva llista de subscriptors.

Puc automatitzar l’enviament de mailings?

Sí. Pots programar un mailing perquè s’enviï quan tu vulguis. També pots automatitzar els continguts que contindrà el mailing. Per exemple, pots fer que els mailings mostrin les últimes novetats del teu web.

Quant em podria costar fer mailings?

Depèn de diversos factors:

  • El nombre de destinataris. A major nombre de destinataris, més missatges s’han d’enviar i, per tant, major és el cost.
  • La periodicitat dels enviaments. A major freqüència d’enviaments, més missatges s’han d’enviar i, per tant, major és el cost.
  • El disseny del mailing. Utilitzar un disseny genèric és més econòmic que elaborar-ne un de personalitzat a partir de la teva imatge corporativa.


Tens dubtes? Explica’ns el que t’agradaria fer i et farem pressupost sense cap compromís.

Prova GRATIS una eina de Newsletter

Butlletí electrònic

Cada mes, actualitat, idees i consells pràctics sobre noves tecnologies i Internet.