ca es

Fer mailings per als teus clients (actualitzat 2020)

Què són els mailings o e-mailings?

Un mailing és una acció comercial que utilitza el correu electrònic (email) com a mitjà de comunicació cap a clients o potencials clients.

Habitualment s'utilitzen els mailings per a comunicar nous serveis o productes, novetats, ofertes, promocions, etc.

Els mailings, utilitzats correctament, són una eina molt efectiva per mantenir viva i fluida la comunicació amb els teus clients.

Perception coneix diferents eines per enviar mailings:

Prova GRATIS una eina de Newsletter

Per a què serveixen els mailings?

Els mailings serveixen per mantenir informats els teus clients o potencials clients.

Alguns exemples habituals d’ús dels mailings:

Tipus d’organització Exemple d’ús del mailing
Restaurant Informar dels menús especials de Nadal
Botiga online Donar a conèixer nous productes
Consultoria Desenvolupar en un article un tema que coneix
Ajuntament Parlar de l’actualitat del municipi
Club esportiu Informar dels horaris dels propers partits
Cinema Fer ressenyes de les pròximes estrenes
Sala de concerts Anunciar les pròximes actuacions

Quina eina s’utilitza per fer mailings?

Hi ha moltes eines per fer mailings, però a nosaltres ens agrada molt una que permet fer mailings gratis fins a 2000 usuaris i també tenim una eina pròpia: Newsletter.cat

Què es pot fer des d’un programa de mailing?

  • Gestionar diverses llistes de subscriptors (emails)
  • Segmentar els teus subscriptors amb els criteris que necessitis
  • Crear missatges atractius sense necessitat de programar
  • Veure la repercussió dels teus enviaments (estadístiques d'emails oberts, clicks, ...)
  • Automatitzar el procés d’alta i de baixa a una llista o segment
  • Etc.

Com personalitzo el disseny d’un mailing?

Quasi totes les eines per enviar mailings ja tenen les seves pròpies plantilles gratuites de mailings, però si no trobes una que t'agradi o vols personalitzar-ne una Perception et pot dissenyar una plantilla totalment personalitzada, amb el teu logotip, els teus colors corporatius i la teva tipografia.


A més, la plantilla tindria tots els elements necessaris perquè fossis totalment independent a l’hora de fer un enviament. D’aquesta manera, no dependries de cap empresa externa quan volguessis fer un mailing!

Quin tipus de continguts puc enviar?

Depèn de com sigui la teva empresa i com siguin els teus clients. En general, recomanem enviar continguts que compleixin dues condicions:

  • Que interessin als teus subscriptors. Si no els envies continguts que els aportin alguna cosa (valor), s’acabaran donant de baixa.
  • Que promocionin d'alguna manera la teva empresa o els teus serveis, però no siguis pesat. Recorda que l’objectiu últim dels mailings és comercial, així que sempre haurien de vendre algun producte o servei de la teva empresa. No obstant això, has de tenir en compte que a vegades el benefici d’un mailing no es veu immediatament, sinó a llarg termini, i per tant és una inversió.

Com puc obtenir subscriptors?

La forma més habitual d’obtenir subscriptors és amb un formulari d’alta en el teu web, però n’hi ha d’altres. És qüestió de posar-hi imaginació. Per exemple, un cinema podria obtenir subscriptors promocionant el servei des de les taquilles. Un restaurant, acompanyant la factura d’una butlleta de paper per donar-se d’alta als mailings de l’establiment.

En qualsevol cas, hi ha una norma que sempre hauries de complir: demana sempre permís als interessats abans d’afegir-los a la teva llista de subscriptors i mai compris una base de dades o bé facis SPAM. Mai.

Puc automatitzar l’enviament de mailings?

Sí. Pots programar un mailing perquè s’enviï quan tu vulguis. També pots automatitzar els continguts que contindrà el mailing. Per exemple, pots fer que els mailings mostrin les últimes novetats del teu web.

Quant em podria costar fer mailings?

Depèn de diversos factors:

  • El nombre de destinataris. Com més destinataris hi hagi, més missatges s’han d’enviar i, per tant, el cost és més gran.
  • La periodicitat dels enviaments. Com més gran sigui la freqüència dels enviaments, més missatges s’han d’enviar i, per tant, el cost és més gran.
  • El disseny del mailing. Utilitzar un disseny genèric és més econòmic que elaborar-ne un de personalitzat a partir de la teva imatge corporativa.


Tens dubtes? Explica’ns el que t’agradaria fer i et farem pressupost sense cap compromís.

Prova GRATIS una eina de Newsletter

Butlletí electrònic

Actualitat, idees i consells pràctics sobre noves tecnologies i Internet.